Nie tak dawno social media obiegły dwie grafiki pokazujące poziom zapasów Nike, Addidas, Walmart i Target. Poziom zapasu wzrósł im odpowiednio o 53%, 46%, 43% i 32% porównując Q4’2022 względem lat ubiegłych…
Skąd tak duże wzrosty? Czy wynika to tylko z ochłodzenia nastrojów konsumenckich? eCommerce rzeczywiście zwolnił w końcówce 2022 i na początku 2023. Jednak spadek sprzedaży na poziomie -3,2% w Q4’2022 nie powinien przełożyć się na tak mocno na poziom zapasu w biznesie.
Jak z kolei poziom zamrożonego kapitału (tym w sumie jest zapas) wygląda na naszym własnym podwórku? Ciekawi Cię jak zmienia się cykl zapasów Allegro, Answear, CCC, Kubota, Monnari oraz innych notowanych na GPW graczy eCommerce?
Przekopałem się ostatnio przez zestawienia finansowe wszystkich tych firm i na ten temat będę prowadził panel na E-LEA MeetComm – już w najbliższy wtorek 30 maja na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. W programie także kilka innych ciekawych punktów:
- kiedy otworzyć własny magazyn a kiedy skorzystać z operatora
- jak i gdzie znaleźć (wytrawnych) logistyków eCommerce
- co to znaczy właściwa polityka zwrotów
- jak rozpocząć sprzedaż Cross-Border
i wiele innych. Mam nadzieję, że zobaczymy się w przyszłym tygodniu. Jeżeli nie to zachęcam Cię do ponownego odwiedzenia tego wpisu po konferencji. Rozwinę wtedy wpis w prawdziwy artykuł i zamieszczę główne wnioski z naszej dyskusji.
Tymczasem do zobaczenia za dwa tygodnie!